ODWIEDZIN NA STRONIE
390205

POMOC

OBSŁUGA KONTA

Usługa ta jest dostępna tylko dla użytkowników zarejestrowanych w systemie bibliotecznym.

Po wpisaniu IDENTYFIKATORA (numer karty) i PIN-u (data urodzenia użytkownika rrrrmmdd, np. 19310414) można uzyskać informacje na temat:


- stanu konta (tzn. ilości wypożyczeń i terminu ich zwrotu);
- należności za przetrzymanie książek;
- zamówienia - czy zostało przyjęte i na jakim etapie realizacji się znajduje;
- odczytać informacje przesłane przez bibliotekarza (w przypadku braku książki na   półce);
- dokonać zmiany hasła użytkownika;

Wyszukiwanie książek przez Internet

Aby sprawdzić czy poszukiwana książka znajduje się w zbiorach DBP należy:


- wejść na stronę www.dzb.pl;
- kliknąć na zakładkę INDEKSY lub WYSZUKIWANIE;
- wybrać kryterium wyszukiwania (tytuł, autora, temat lub słowa kluczowe, itp.)
- w tabeli pod nagłówkiem EGZEMPLARZE sprawdzić czy książka znajduje się w zbiorach   naszej Biblioteki;
- kliknąć na powyższy napis, w tabeli pod hasłem STATUS EGZEMPLARZA,
- sprawdzić czy książka jest dostępna i spisać SYGNATURĘ książki;

Zamawianie książek przez Internet

Aby dokonać rezerwacji wybranej pozycji należy poczynić następujące kroki:


- wejść na stronę www.dzb.pl
- odnaleźć interesujący nas tytuł;
- wejść w opcję ZAMÓWIENIE;
- wpisać swój IDENTYFIKATOR (numer karty) i PIN (data urodzenia użytkownika rrrrmmdd);
- zatwierdzić kliknięciem WYKONAJ;
- zamówione pozycje czekają na odbiór przez 3 dni;

SYGNATURĄ jest numer działu w którym znajduje się książka;

Po zalogowaniu się na swoim koncie można na bieżąco śledzić stan zamówionych pozycji: jeśli na koncie w tabeli Status Zamówienia pojawi się informacja ZAREZERWOWANY do np. 25.11.05 będzie to znaczyło, że książka czeka na odbiór do tego dnia.